Kerst, Oud en nieuw en Rescue Divers

24 januari 2017 - Point Blanche, Nederlandse Antillen

Hoi allemaal!

Het is al weer even een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven. In de afgelopen weken hebben we weer van alles meegemaakt. Daarom zal ik de highlights van afgelopen tijd met jullie delen (ook al zijn sommige dingen zoals kerst en oud en nieuw al lang voorbij).

Toeristen voor een dag

Kerst

Met kerst waren Jaimie en ik uitgenodigd voor een champagne brunch bij de Westin met andere mensen die ook in Bobby’s Marina werken. De Westin is een hotel aan het strand met verschillende zwembaden. Omdat ik daar in mijn zomerjurkje in de zon over het strand kon lopen had ik niet echt gevoel dat het kerst was.

Kerstbrunch Westin           Kerstbrunch Westin

Met een hele groep zaten we aan een grote tafel op een terras speciaal voor ons, drie uur lang te genieten van al het eten. Aan de ene kant was het erg raar om kerst hier te vieren in plaats van thuis met de familie. Maar aan de andere kant was het ook erg bijzonder en heel leuk om dit mee te maken.

Kerstbrunch Westin

Oud en nieuw

Met oud en nieuw hadden Jaimie en ik oliebollen gemaakt en meegenomen naar het feestje ’s avonds. We hadden ze allebei nog nooit zelf gemaakt, dus het was erg spannend of het wel zou lukken. De oliebollen vielen bij iedereen erg goed in de smaak. Helemaal bij de mensen die ze nog nooit hadden gehad.

Oliebollen

Daarna hebben we met z’n alle vanaf de boardwalk naar het vuurwerk gekeken. Eerst zouden we eigenlijk met een boot vanaf het water naar het vuurwerk kijken, maar omdat bijna iedereen al vroeg in bed lag ging het niet door. Misschien was dat maar goed ook, want nu hadden we tenminste een goed uitzicht op het vuurwerk.

De volgende ochtend zijn we weer naar de Westin geweest om opnieuw te kunnen genieten van een heerlijke champagne brunch. Deze keer met de hele SNUBA SXM crew als cadeautje van Michel en Kelly.

Rescue divers

De afgelopen weken zijn we druk bezig geweest met het leren en oefenen om rescue divers te worden. Vooral tijdens het oefenen in het water hebben we veel gelachen om de verschillende scenario’s die we met Eva moesten uitvoeren.

Rescue Diving

Vorige week was het dan zover en moesten Jaimie en ik theorie en praktijk examen doen. Eva had ons al wat verhalen verteld over haar eigen examen en langzaam maar zeker begonnen Jaimie en ik toch een beetje zenuwachtig te worden. Helemaal toen we op de boot aankwamen en zagen dat alle andere collega’s er al waren en er 3 gasten waren in plaats van 2. Volgens ons kon de enige reden hiervoor zijn dat een van de gasten een missing diver zou spelen.

Toen we eenmaal in Little Bay waren gingen Michel en Eva het water in om het platform te checken. Na een tijdje kwam Michel boven en zei tegen Jaimie dat hij Eva kwijt was, maar gelukkig had Jaimie ze goed in de gaten gehouden en zei ze “nee hoor, daar is ze!” Michel ging zuchtend weer onderwater en na een tijdje kwam hij opnieuw boven met hetzelfde bericht. Deze keer gingen we toch maar het water in en na niet al te lange tijd hadden we Eva gevonden, op een platform getild en eerste hulp toegepast.

Omdat we na een tijdje met de boot weer teruggingen naar de marina, dachten Jaimie en ik dat we al klaar waren met de scenario’s. Onderweg viel een van de gasten (degene waarvan wij dachten dat het de missing diver zou zijn) van de boot af. Het duurde echter wel even voordat Jaimie en ik doorhadden dat wij actie moesten ondernemen, maar uiteindelijk hebben we alle scenario’s goed genoeg uitgevoerd om ons nu officieel Rescue Divers te kunnen noemen.

Vieren dat we Rescue Divers zijn

Inmiddels zijn we alweer bezig met de opleiding tot Snuba Guide. Hiervan hebben we de theorie gisteren gehaald en hebben we vanmiddag met Michel de briefing een paar keer geoefend zodat tegen de tijd dat ik terug ben er meteen verder mee kan gaan.

Morgen vlieg ik helaas alweer naar huis om de komende weken de decentrale selectie voor te bereiden. Gelukkig zijn de nieuwe vliegtickets al geboekt en ga ik eind februari weer terug naar Sint Maarten om verder te gaan met het duiken!

Tot over iets meer dan een maand, dan ben ik weer terug!

Xxx Emmeke

Duiken

1. Michel:
    24 januari 2017
    Mooi verhaaltje Em. Tot over een maandje. Goede reis!
  2. Bart:
    21 maart 2017
    ik zit in de les mag ik dit ding gebruiken voor frans (vak voor school)