Sinterklaas, afzwemmen en meer

13 december 2016 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Hoi allemaal,

Ik heb de afgelopen dagen niet elke dag bijgehouden wat ik heb gedaan waardoor ik volgens mij het een en ander ben vergeten. Ik hoop dat de meest belangrijke dingen in deze blog staan!

Sinterklaas

Sinterklaas is al wel weer even geleden, maar voor wie zich nog steeds afvraagt of ze het op Sint Maarten ook vieren, het antwoord is nee. Twee weken geleden toen ik was aangekomen viel het me meteen al op dat alles al was versierd voor de kerst. Ook waren de kerstliedjes al in de supermarkt te horen en zijn kerstbomen bij de supermarkt te koop. Toch heeft mijn moeder ervoor gezorgd dat ik Sinterklaas dit jaar niet zou missen. Ze was zo lief geweest om van tevoren cadeautjes te kopen en een gedicht te schrijven zodat ik aan de andere kant van de wereld toch een beetje mee kon doen met de rest thuis die wel Sinterklaas viert. Zo heb ik ’s avonds mijn cadeautjes uitgepakt op eentje na waar een kerstpapiertje omheen zat. Die moest ik bewaren voor de volgende ochtend. Je moet even weten dat moeder niet alleen van de Sinterklaas is maar ook van de kerstversiering. In het laatste pakje vond ik kleine kerstballetjes en sterretjes zodat ik ook met de rest van het eiland mee kan doen in de voorbereidingen voor kerst! Die moeten nog wel worden opgehangen dus een foto daarvan komt later.

Kerstversiering bij Bobbys Marine

Afzwemmen

Vorige keer had ik verteld dat ik zo druk bezig was geweest met het oefenen van alle duik skills in het weekend. Afgelopen zondag ben ik daarmee verder gegaan en heb ik het plannen geoefend en met een kompas gezwommen. Hiervoor zijn we langs de rotsen aan de kust naar Little Bay gezwommen en daarna nog een keer vanaf de boot naar de andere kant van Little Bay. Onderweg heb ik weer kunnen genieten van zeesterren, een rog en nog veel meer vissen. In die twee duiken heb ik meteen mogen afzwemmen. Hiermee heb ik mijn open water gehaald en mag ik mezelf nu een gecertificeerde duiker noemen!

Afzwemmen in Little Bay

Tussendoor ben ik ook elke keer mee gegaan tijdens de snuba tours. De ene keer ga ik mee onder water om foto’s te maken en blijft Jaimie op de boot om daar te assisteren en de andere keer doen we het andersom. Een dag was het zo rustig dat we ook mee op snuba tour mochten (dus in plaats van ernaast duiken de snuba zelf doen). Nu weten we tenminste wat alle mensen bij ons komen doen en kunnen we erover meepraten.

Het eiland en andere mensen leren kennen

Jaimie en ik zijn na 2 weken nog steeds niet zo bekend met alles op het eiland.

Middagje Mullet Bay

Verder dan Bobby’s Marine en Front en Back Street zijn we zelf nog niet echt gekomen. Ook waren we na anderhalve week nog steeds niet naar het strand geweest, terwijl er eigenlijk bijna overal om ons heen strand is. Toen we vorige week een dagje vrij waren (of nou ja ik in elk geval, Jaimie was wel vrij maar moest aan de website werken) heeft Eva mij meegenomen naar Mullet Bay. Dit is een strand met heel blauw water in de buurt van het vliegveld. Hier hebben we de hele middag gezwommen en op het strand gelegen. Dit is niet het strand voor het vliegveld maar iets daarnaast. Maar ook vanaf hier konden we heel goed de vliegtuigen aan zien komen vlak voor het landen.

Ook heeft Eva ons meegenomen naar haar Girls Night gister avond om meer mensen te leren kennen. Dit was een gezellige avond met veel andere Nederlandse meiden, hapjes en drankjes in het nieuwe huis van een van de meiden.

Christmas Winds

Sinds gister avond is het weer hier helaas wat minder. Het voelt vandaag bijna alsof ik weer terug ben in Nederland, alleen is het hier dan wat warmer. Normaal gesproken schijnt de zon en is het warm en als het dan regent, regent het 10 minuten heel hard en is het daarna weer droog. Dit hadden Jaimie en ik in elk geval begrepen. Toen we dus gisteren naar bed gingen was het slecht weer en toen we vanochtend wakker werden regende en waaide het nog steeds heel hard! Deze winden heten de Christmas Winds. Een paar weken voor kerst tot soms wel tot februari kan het heel hard blijven waaien. Zolang de zon maar schijnt is de wind best lekker en is er geen probleem

Dieren

Met alle regen en wind komen er nog meer muggen bij ons binnen zitten, terwijl er al zoveel muggen zaten! Alle spraytjes en kaarsjes helpen helaas niet zo goed. Gelukkig gaf iemand ons laatst de tip een elektrische muggenvanger te kopen. Een handig ding met een lichtje erop dat je makkelijk in het stopcontact kan opladen. Voor het slapengaan, als we wakker worden en overdag als we een mug zien rennen we meteen naar onze muggenvanger toe om de muggen te doden. Wij zijn jammer genoeg niet zo snel als de muggen en vaak zijn ze dus al weg voordat wij het ding in onze handen hebben. Maar dat maakt niet uit, want gelukkig zijn niet alle muggen even snel en kunnen we die dus wel vangen.

Muggen vangen

Naast de muggen en de geiten (waar ik het de vorige keer over had) zijn we er ook achter gekomen dat er kippen bij ons appartement rondlopen. Omdat we de geitjes allemaal een naam hadden gegeven moesten deze eigenlijk ook een naam krijgen. Met dank aan de hulp van Bart hebben we ze de volgende namen gegeven: Chicken Wing, Kipnugget, Kipburger, Chicken Wing en Kipfilet.

Hopelijk heb ik alle belangrijke gebeurtenissen inmiddels besproken en zijn jullie weer een beetje op de hoogte!

Groetjes vanuit het nu heel even zonnige, maar straks vast weer regenachtige Sint Maarten,

Emmeke

Strand

1. Marleen:
    13 december 2016
    Super om weer even te lezen hoe het met je is daar zo ver weg. Groetjes en liefs van ons
  2. Karin:
    13 december 2016
    Fijn om alles zo weer even te lezen. We appen wel veel maar zo'n compleet verhaal is toch wel erg leuk!
    Sinta-kerst-moeder (troost je: mijn lampjes hangen ook nog niet)
  3. Monique:
    20 december 2016
    Leuk om alles zo uitgebreid te lezen! Als ik je zo hoor over duiken, krijg ik er zowaar zin in. Vrees echter dat ik compleet talentloos ben op dat gebied... Typisch gevalletje: gelukkig hebben we de foto's nog..
    Blijven sturen dus!
    Liefs van je tante Monique